"Kisebbrendűségi érzést" váltanak ki a diákokban a történelemórák?
Száműznék a magyar diákokban „kisebbrendűségi érzést” keltő részeket a történelemoktatásból a kormánypárt politikusai - írja a HVG.
Száműznék a magyar diákokban „kisebbrendűségi érzést” keltő részeket a történelemoktatásból a kormánypárt politikusai - írja a HVG.
A magyar történelmet nagyon nehéz önmagában kezelni, „a felfedezések nélkül nem érthető meg a magyar gazdaság visszaesése, a francia forradalom nélkül a jakobinus mozgalom, a hitleri Németország nélkül pedig a II. világháború magyar vonatkozásai” – reagált Balatoni József történelemtanár Schmidt Mária történelemoktatásról szóló blogbejegyzésére.
A történelemoktatás terén a legégetőbb probléma a tananyag zsúfoltsága, ezen kétségkívül változtat az új Nemzeti alaptanterv (NAT) tervezete. Számos, főleg egyetemes történelmi téma került ki az új NAT-ból, ami korábban része volt a tantervnek - mondta a Magyar Időknek a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke.
A Történelemtanárok Egylete anyagi nehézségekkel küzd, ezért veszélybe került működésük.
1949-től 1963-ig szigorú szabályok határozták meg, hogy ki kerülhetett be egyetemre, főiskolára - írja a Hír24.
A kormány forradalmi hevületében az idegen nyelvű oktatást korlátozná: aki idegen nyelven tudja tanítani az adott...
A tanárok tanítási és a diákok tanulási szabadságát az alaptörvény iskolai értelmezése során is meg kell őrizni - olvasható abban az állásfoglalásban, amelyet a Történelemtanárok Egyletének szombati budapesti országos konferenciáján fogadtak el.
Nem csak a közép-európai országokban folyik folyamatos vita arról, hogy mi legyen a történelemoktatás tartalma, mi legyen kötelező anyag. Erről tanúskodik a párizsi Le Figaro, amely szörnyülködve ír arról, hogy a francia kollégiumokban - a 11-15 éves korosztályban, a francia fordított számozás szerint a VI. osztálytól az I. osztályig - alaposan ritkították a listán kötelezően szereplő nagy történelmi személyiségek számát.
„Rabszolgavásárt” tartott történelemórán egy virginiai tanárnő. A pedagógus ezzel a furcsa módszerrel szerette volna megismertetni diákjaival a polgárháború kiváltó okait és legfontosabb történéseit.
A múlt ködébe tűnik a történelemtudás Nagy-Britanniában, a tantárgy oktatása egyre szegényesebb - mutatnak rá immár a brit kormány tanfelügyelői is.